Social icons

FOLLOW ME ON [I N S T A G R A M]

I came here with my parents around two weeks ago, as usual every Sunday, we have our little family tradition where we would spend sometime together to watch a movie and followed by a simple dinner that the four of us would agree to. This time, my mom suggested this restaurant because we never tried it and its a new restaurant located in the heart of Gunawarman Area in Senopati, which considered to be a 'happening' place where people would hang-out and chill. As i walked in, the restaurant i realized right away that the concept of the building is inspired by New York City semi fine-dining restaurant, the decor and the interiors looked very elegant and high class. Also this place somehow reminded me of The Great Gatsby movie, because of the interior design, where i mentioned earlier, very elegant. The restaurant has a good ambience as well as the service. What i love about this place, is the ceiling is quite high with an almost full length window showing the road of Gunawarman, and the lighting is quite dim, makes the place has an extra romantic touch.

Not just that, the food here are incredibly tasty. Although the price was pretty costly, it make sense considering the place, interior and concept of the restaurant. I ordered some food to try and i absolutely fell in love with all the foods here, it has Indonesian, Italian and Japanese. To name a few of my favorites, i love love the Iga Bakar Sambal Matah and Uni Cappelini. The Uni is so fresh with a touch of Parmagiano cheese, total bomb combination. The sambal matah from the Iga Bakar dish is so good and not that oily, combining it with the Iga Bakar that melts in your mouth, makes your mouth water and want to have more!! If you want to try the dish from the restaurant, you probably should booked a seat first, its usually full-booked all the time.

_________________________


Saya datang ke tempat ini bersama keluarga saya sekitar dua minggu yang lalu, seperti setiap hari minggu biasa, saya memiliki tradisi keluarga dimana kita akan berkumpul bersama untuk menonton bioskop, yang kemudian dilanjutkan oleh makan malam yang sudah di tentukan kita sekelurga. Untuk kesempatan kali ini mama saya menyarankan restoran yang terletak di Gunawarman lebih tepatnya di area Senopati, yang sering kali di sebut sebagai tempat 'gaul' dan tempat untuk bersantai-santai. Pada saat memasuki restoran tersebut, langsung saya sadari bahwa konsep restoran ini seperti restoran semi fine-dining yang berada di New York yang penuh dengan nuansa warna gelap dan lampu yang menerangi ruanganpun tidak terlalu terang. Dekorasi dan interior-nya terlihat sangat elegan dan berkelas. Tidak tahu kenapa, restoran ini mengingatkan saya kepada film The Great Gatsby, seperti yang saya katakan tadi, sangat elegan. Suasana di restoran inipun memiliki suana sekitar yang baik dan juga pelayanan. Yang saya sukai dari tempat ini adalah, ia mempunyai langit-langit yang tinggi dan kaca-kaca besar yang mengarah keluar jalanan Gunawarman. Lampu yang menerangi juga redup, tidak terlalu terang, yang membuat tempat ini lebih terasa sentuhan romantisnya.

Dan tidak cuman itu, makanan yang ditawarkanpun sangat enak. Walaupun harganya mungkin memang lumayan mahal, namun memang sewajarnya, karena lokasi, interior dan konsep dari restoran ini sangat baik. Saya memesan beberapa makanan untuk dicoba, dan saya sangat menyukai makanan yang ditawarkan, beberapanya adalah makanan Indonesia, Italia dan Jepang. Beberapa yang saya sukai adalah, Iga Bakar Sambal Matah dan Uni Cappelini. Uni-nya sangat segar dan disajikan dengan keju parmesan, yang menjadikannya paduan yang pas. Sambal matah yang di sajikan dari Iga Bakar, enak sekali karena tidak terlalu berminyak, Iga bakarnya juga sangat lembut yang membuat saya ingin menambah!! Kalau kalian ingin menikmati hidangan makanan yang ada disana, saya sarankan untuk reservasi terlebih dahulu, karena selalu ramai dikunjungi.

Cheers!! xx

WAGYU BURGER
Homemade 180gr Wagyu Patty, Teriyaki Spread, Lotus Chips
IGA BAKAR SAMBAL MATAH
8 Hours Braised Grilled Spice Herbs Beef Ribs, Jasmine Rice, Sambal Matah
UNI BRUSCHETTA
With Parmigiano Reggiano
UNI CAPPELINNI
Sea Urchin, Bottarga, White Wine Butter
LOCATION:

Jl. Gunawarman No. 3,5,7, Senopati, Kebayoran Baru, 
Jakarta Selatan 12110.

Price Range: Rp. 45,000 - Rp. 1,500,000,- (depends on what you eat)
Average spending for two: Rp. 800,000,-
Rating: 8/10



Note: Ratings are based on myself.

Post a Comment

a blog by Pinka Haprani. Powered by Blogger.

Y O U T U B E